reklama

Píšem, čo vidím

Čo všetko mi prináša dnešný futbal? Zabíjam iba voľný čas? Nemyslím si. Ide mi skôr o hľadanie pozitív resp. negatív, ktoré tento najpopulárnejší šport robia zaujímavým.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mojou tvorbou sa predovšetkým snažím zaujať čitateľa. Priznávam, že niektoré moje články sú dlhšieho charakteru a človek sa cíti právom otravený rozsahom danej témy. Robím to z jednoduchého dôvodu. Mňa osobne neuspokojí obyčajná flash správa, ktorá mi vlastne nepovie nič. Na samotné zápasy a hráčov si vytváram vlastný názor. Nie každý s ním musí súhlasiť.Ako sa hovorí sto ľudí sto chutí. Nezaujíma ma bulvár ani rôzne fámy, ktoré so samotnou pravdou veľmi nekorenšpondujú. Pre mňa je podstatné to, čo sa deje na ihrisku a tento fakt je neodškriepiteľný. Je pravdou, že pri futbale strávim obrovské kvantum času. Vediem si vlastné štatistiky a robím si rozbory jednotlivých zápasov, ktoré potom prezentujem. Opieram sa o fakty a predošetkým o výkony samotných hráčov.Nie je žiadnym tajomstvom, že aj ja ako mnohí iní, mám svojich favoritov, no nezatváram oči pred mužstvami, ktoré ich futbalovou kvalitou prevyšujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevidel som veľa zápasov na vlastné oči. Asi za najväčší futbalový zážitok, ktorý som mal vidieť naživo bol prípravný zápas Realu Madrid proti PSG, ktorý sa hral v Göteborgu. Ja osobne som bol zvedavý, ako sa futbaloví giganti postavia k samotnému zápasu. Musím povedať, že to boli hlavne 4 veci, ktoré ma upútali. Ronaldové a Di Mariové(vtedy ešte hráča RMCF) bežecké schopnosti,sila a stabilita Ibrahimoviča, množstvo krátkych šírkových prihrávok a hlavne ľavý krajný obranca PSG brazílčan Maxwell. Nenápadný, vzrastom menší futbalista,no neskutočne šikovný. V zápase ukázal takmer všetko, čím má výborný krajný obranca disponovať. Ja osobne si však viac vychutnám zápasy v televízií resp. streaming, kde sa mi naskytne väčší prehľad ako sa niekde tlačiť na tribúne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Slovensku mi chýba väčšia medializácia futbalu. Spomínate si ešte na futbalovú reláciu Tango, ktorá prinášala dianie z najvyššej a druhej najvyššej ligy? Alebo Euroligy, ktoré zmapovali to najpodstatnejšie, čo sa vo futbalovom svete za uplynulý týždeň udialo. Mne osobne tieto relácie chýbajú, aj keď je pravda, že Tango bolo nahradené reláciou Odpískané. Viem, že mnohi majú na našu najvyššiu súťaž vlastný názor. Netvrdím, že máme top ligu v Európe. Fortune lige chýbajú diváci, sponzori. Nemyslím, že nemá dostatok kvalitných hráčov. Bola to naša liga, ktorá vychovala napríklad hráča akým je Pečovský, ktorý dnes patri ku Kozakovým základným kameňom. Nevedú sa však žiadne diskusie, kde by sa rozoberali jednotlivé problémy a divákom neostáva nič iné len ako lámať palicou nad všetkým, čo sa okolo samotnej ligy deje. Ligu nie je možné sledovať ani zo zahraničia. Dôvod, že, veď kto by už len bol zvedavý na to trápenie je absurdný. Ako chceme teda napredovať, keď naše vlastné média nevenujú našej lige zvýšenú pozornosť? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mojej tvorbe sa snažím zhrnúť reálny pohľad na danú situáciu. Častokrát sa v našich médiách stretávam s neúplnými informáciami. Myslím, že dnes už existuje milión futbalových zahraničných portálov, kde sa človek dozvie to podstatné. Čitateľ by predsa mal dostávať správnu info, ktorú posúva ďalej a tým vzniká diskusia. Diskusia, ktorá je tak podstatná pre samotný futbal.

Pokúšam sa čitateľom prinášať to najpodstatnejšie a najzaujímavejšie z jednotlivých európskych líg, prípadne dianie okolo našej futbalovej reprezentácie. Viem, že celá verejnosť sa dnes upriamuje na voľby a politika hrá prím asi v každej domácnosti, no nezabúdajme, že šport a zvlášť futbal prináša množstvo interesantných momentov takmer každý deň.

Peter Lietava

Peter Lietava

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zástancom myšlienky, že športový novinár resp. redaktor by nemal vyhľadaváť problémy tam, kde nie sú za potreby, no už riešiť tie vzniknuté. Podporujem aj myšlienku rôznych diskusií, ktoré sú tak potrebné napr. na rozanalyzovanie jednotlivých Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu